fredag 8 februari 2008

OJOJOJ! här är det någon som har fixat praktikplats minsann!
jag va på möte med lillie på nationalmuseum mellan 10-14.30 och hon visade allt ute i gustavsberg, vi pratade om vad jag skall jobba med och jag fick träffa alla som jag skall jobba med. det verkar hur bra som helst! skall jobba några veckor med att fotografera, dokumentera och skriva inventarienummer på föremål, sedan några veckor med att hjälpa till vid den nya utställningen som de skall bygga och efter det så skall jag få vara på nationalmuseum inne i stan och se hur de olika avdelningarna jobbar och vad de gör. så då blir det jag som flyttar till stockholm om ca sex veckor och bor här hos erik och anders. GÖTT FÖRSTÅS!
när jag gick från mötet så tog jag en sväng förbi kungl. biblioteket för att se om de hade några intressanta tidningsartiklar som jag kan använda till uppsatsen. de hade en hel del. men orkade bara sitta där i några timmar, man blir så himla trött i ögonen av att leta bland artiklar på mikrofilm. nu har vi varit och handlat och skall kolla på film. det är ett fantastiskt liv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh grattis till praktiken! Då får vi hänga lite på dom coola ställena tycker jag! kram jenny