tisdag 5 februari 2008

jag skäms som ett djur. pluggar fan inget och nu är det inte allt för många veckor kvar tills skiten skall in. har inte läst många sidor och fan inte skrivit en enda jävla rad.
vad har jag då gjort istället för att vara duktig som jag tänkt?
jag vaknade och fick för mig att jag skulle gå på promenad. försökte hitta någon bra väg att gå som kan bli en daglig runda. men det är svårt i de här stan. vill helst gå där det inte är mycket folk, men jag lovar att det kryllar av stavpersoner överallt här. jag vill också gärna gå någonstans som jag inte gått varje dag i 22år, man vill ju upptäcka något nytt. men det verkar inte heller möjligt.
när jag kom hem tyckte mamma att jag kunde hjälpa till att städa. så jag var en gullunge och ställde upp. när jag sedan duschat och va klar för att ge mig ner till biblioteket och äntligen plugga ringde chirri och förstörde allt genom att fresta med erbjudanden om att få leka med henne på stan. vem kan stå emot liksom? köpte ett rött fat till mamma och pappa och de blev glada över att få en vardardagsdags present. för att jag skulle kunna skjuta upp pluggandet ända till i morgon spelade vi tp och kollade på film.
FAN VAD BRA JAG ÄR!
det bästa med dagen va dock att jag har fått 1300kr helt oväntat från någon/något jag inte vet vad det är. jag älskar att jag får pengar från konstiga ställen ibland. ställen som jag inte vet att jag borde få pengar ifrån, eller så är jag bara så förvirrad att jag glömmer bort att de skall komma. om jag känner mig själv rätt så låter det senare alternativet ganska troligt.

Inga kommentarer: