torsdag 3 januari 2008

så här i pluggtider händer inte så jävla mycket på dagarna förutom just plugg då. jag har läst och läst och inte fattat och inte fattat. men nu har jag äntligen läst klart. något som borde tagit max en dag att läsa har tagit ca 4 dagar för mig. jag älskar att jag är en sådan jävla akademiker! men nu är det gjort iaf och jag håller som bäst på att skriva om de här texterna. men eftersom jag inte är så jäääävla bright och som sagt inte någon vidare akademiker fattar jag fortfarande inte grejen med teori och metod. eller, jag fattar nog grejen men inte hur man skall kunna säga vad andra har använt för teori och metod i sitt arbete. hm...hur får jag reda på det då?
förövrigt älskar jag min käre lärare lars wängdahl! mejlade honom förut för att fråga hur jag skall göra med några texter till vårt chattseminarium som jag inte kan vara med på för att jag är bortrest. han svarade då: "Hej! På grund av sjukdom kan jag inte svara på ditt meddelande...." man kan ju tycka att det var att svara. hade det varit jobbigare att skriva "hej! ja, du kan mejla in texterna istället." eller "Nej. jag återkommer med extrauppgift."?


det är alltså konstnären bakom den här vackra tavlan som jag läst om nu i några dagar. ni ser ju vilken kille han måste varit..så duktig så!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha. det var det roligaste svaret på ett mail på den här sidan millennieskiftet!