fredag 25 januari 2008

idag har jag varit på stan med mamma. vi va på nordea för att lösa ut en check som jag fått därifrån. när jag kom fram till kassan sa tanten att de skulle kosta pengar att fixa det där eftersom jag ej är en av deras kunder men att jag kunde gå till handelsbanken istället och få det gjort gratis. jag höll fan på att dö. där hade jag trängts bland pensionärer och fula tonåringar i år och dar för ingenting. fy skäms! när vi gjort lite andra ärenden åkte vi till gengåvan. jag hittade ett par sjukt snygga lackstövlar som jag verkligen ville ha. men som vanligt när jag skall prova stövlar uppstod det ett visst problem när jag skulle få över dem över mina groteskt stora vader. så jag fick motvilligt ställa tillbaka dem på hyllan, jag blir så trött! men jag köpte iaf en väska som va riktigt fin. tog en sväng förbi mormor och morfar och fikade och sedan släppte mamma av mig på biblioteket. det är fan sanslöst vad lite litteratur det finns om att planera och utföra utställningar. har kollat på stadsbiblioteket, högskolebiblioteket och konstbiblioteket. man tycker ju att det borde ge ett någorlunda resultat men det behövs fan inte många fingrar för att kunna räkna upp böckerna jag hittat. jag vet inte vad det är jag håller på med och jag känner ett stort behov av att prata med maria och försöka reda ut alla mina tankar. allt känns bara som ett kaos i huvudet vad gäller uppsatsen och jag orkar inte med sådant nu.
men förutom sådana tråkigheter har det varit mycket kärlek idag. jag tror inte pontus mfl vet exakt hur glad jag blivit av dem idag och kanske inte ens vad de gjort. men glad det blev jag iaf. ibland behöver man inte ens göra det där lilla extra för att göra någons dag. det funkar liksom med att bara vara den man är. det känns ju gött att avsluta inlägget med den töntiga meningen. men men....

finaste pontus

1 kommentar:

sarathyra sa...

jag kommer hem pa mandag kvall.
sen kan vi prata varje dag!
mums!

langtar efter att fa hora (thihihi) din rost!

puss alskade