torsdag 20 december 2007

idag har jag varit lite bättre på att inte störa erik i sin pluggtid. jag har tillexempel varit på liljevalchs. jag trodde inte att jag skulle gilla det som visades där nu eftersom jag inte är något stort fan av kubism och abstraktkonst. men ack så jag bedrog mig. jag tycker att det fanns en del riktigt trevligt och jag hade lätt uppskattat hans grejer ännu mer som muralmålningar som de i många fall va tänkta att bli. vet inte om jag fick så många uppslag till uppsatsen dock. fast jag skall försöka gå på massa konstutställningar nu, jag tror att det hjälper att bara visstas i den typen av lokaler. någon idé kanske dyker upp.
på vägen hem till erik igen gick jag in på åhlens för att lämna tillbaka mods-triologin som jag hade köpt till min kära papa i julkapp. när tjejen i kassan drog streck-koden stod det att jag skulle få tillbaka 300kr, vilket va 120kr mer än jag från början betalat. trots att hon insåg att det blivit fel fick jag pengarna. antingen visste hon inte hur man ändrade summan eller så såg hon att jag var i stort behov av cash, oavsett blev jag mycket glad och tackar åhlens för den fina julklappen!
sedan jag kom hem till erik igen har jag gjort massa roliga saker...tex gjort falafel, diskat, kollat på en tjej som spydde i direktsändning, varit eriks bakgrundsdansare när han sjung o helga natt och så har vi ätit en massa lussekatter också.
världens bästa dag!
jag älskar framförallt känslanjag fick när jag gick på djurgårdsbron, på väg till liljevalchs. hur töntigt det än låter så kände jag mig fri. och jämförelsen mellan att flytta från gotland och släppas ut ur fängelset kändes inte speciellt långt bort. fatta att jag kan göra vad jag vill när jag vill...hur fint som helst!


vem vill ha en gammal mur när man kan få neon?

1 kommentar:

sarathyra sa...

jag elker alltid med dig. eller ja låtsas att jag gör det. när jag leker med mig. eller... a du fattar!
puss