torsdag 13 december 2007

dagen började bra. var först på blodcentralen och gav bort lite blod. sedan gick jag till skolan där vi hade föreläsning med bo knutsson från antikrundan. han var väldigt inspirerande och jag tror att de flesta gick därifrån med nytt hopp och en stor vilja att plugga mer och lära sig nya saker. med sig hade han ett helt gäng av spännande saker, bland annat en sked som, han påstod, hade använts av självaste marie antoinette under hennes sista måltid. efter skolan gick jag hem en stund men tröttnade rätt snabbt på att sitta i min tomma lägenhet utan något att göra. begav mig bort till anna och lisa. vi kollade på spännande grejer på tv:n och åt pannkakor. när jag loggade in på min mail blev dagen helt plötsligt världens sämsta då jag hade fått mail från josefin på röhsska. hon sa att hon inte kunde vara min handledare och att hon mailat de andra på museet och frågat om de kunde vara det i stället. de hade tyvärr inte kunnat ge något positivt svar eftersom de va så stressade och hade mycket att göra inför jul. sedan önskade hon mig lycka till i jakten på en annan praktikplats. jag förstår fortfarande inte riktigt vad hon menade. jag skall inte ha praktik förrän v14-23. vad spelar det för roll att de är stressade inför jul? det låter ju som att det bara va därför de inte kunde ta emot mig. kanske finns det en chans ändå? jag blir så jävla trött. varför får jag ingen praktik? och varför lät hon så positiv från början och lät mig slösa ca 5-6 veckor på dem när de ändå skulle säga nej? nu blir det tajt om tid att hitta en annan plats. det finns ju ingen som har tid att sitta med sådana förfrågningar i juletider antar jag så det får väl vänta till januari. varför kan ingenting någonsin gå lätt? skitliv!


bo knutsson

Inga kommentarer: