torsdag 22 november 2007

även gårdagen va (i det stora hela) en fin dag. det började inte så bra iom att jag va tvungen att gå upp redan kl ÅTTA för att hinna ner till fornsalen vid nio. där fick vi träffa två kvinnor som berättade lite om museets historia och sådär, men jag höll på att somna hela tiden för jag va så jävla trött. efter lunchen samlades vi vid kajsermagasinet för att prata om katalogisering, göra en urvalsövning och kolla på textilmagasinet. vi fick även varsit föremål tilldelade oss till vår uppgift "månadens föremål" som vi skall skriva. jag fick en budkavel som troligen är från 1600-talet. rätt tråkig och ful grej, men kommer nog lära mig lite då jag inte vet speciellt mycket om sådana. det blir nog fint. när jag kom hem lekte jag med pontus, han bjöd mat och jag va tjurig och trött. men efter en stund blev jag glad och då bakade vi lussekatter. baket tog ca tre timmar och mina blev lite väl svarta, men faktiskt ganska goda. idag har jag fan inte gjort många knop. har kollat kläder (som jag ändå inte har råd med) på nätet och ätit mina katter. borde gått till biblioteket, men jag orkar inte. skall försöka ta tag i min budkavel nu, måste ju vara lite aktiv idag. varför svarar inte röhsska? de sa ju att de skulle höra av sig under veckan och säga om jag kunde praktisera där. jag blir så trött! måste ju börja packa om jag skall flytta hem i jul, och det hänger ju på om jag får vara där.

ibland önskar jag att jag uppskattade eurodisco och tecno mer. för då skulle basgången i mina låtar överrösta de i min grannes. man skulle kunna påstå att basen från andra sidan väggen gör att mina låtar inte riktigt kommer till sin rätt. jag skall fan skjuta bruden!

lisen mäter och inspekterar det föremål hon skall skriva om:


här kommer några bevis på att jag och pontus har MAAAAD baking skills!

den färdig jästa degen fick inte riiiktigt plats i bunken.


pontus gör katter i olika former


så här gyllenbruna och goda blev några.


andra såg mindre aptitliga ut.


sedan blev det tända ljus och fika. guuuuuud så mysigt!

Inga kommentarer: