onsdag 21 november 2007

igår va en fin dag. började med att boka biljetter till christian kjellvander och kristofer åström nästa helg. det visade sig verkligen vara i sista stund och som resultat av det fick vi sitta på tre helt olika ställen under konserten. men man kan ju hoppas att det går att fixa på något sätt när man väl kommer upp. efter detta begav jag och petter oss till biblioteket för att plugga, något som blivit en ganska trevlig vana nu senaste tiden, skönt att ha ett mål med dagarna. men jag är dödstrött på texten jag håller på att läsa. verkar som att vår kära richard petterson har lite problem med att hitta fakta och försöker dölja detta i ett jävligt akademiskt och korrekt språk innehållande ord jag aaaaaldrig hört förut. men då vi fått order om att vara aktiva läsare har jag slagit upp dessa och faktiskt lärt mig ett och annat. och det är ju skönt förstås! killen har någon slags förkärlek för upprepningar också och kan sväva ut på grejer under flera sidor men slutsatsen är alltid den samma: bevarandet av det agrara samhällets kultur var ett "fem i tolv arbete" som man värdesatte vid slutet av 1800-talet, och man kände ett stort behov att rädda kulturen undan den industrialismens frammarch. hur många sidor skall det krävas för att få fram det?
efter skolan gick jag, idaho, lisen och anna till roxy för att kolla på roy anderssons "du levande" som visades. han är verkligen så jävla fantastiskt skitrolig! jag hade inte varit på bio i den här stan förut så det var också trevligt förstås. i love den gamla byggnaden och de slitna stolarna. kommer nog sakna att bo i en småstad trots allt. när bion va slut pratade jag med tova och sara hela kvällen och klämde in det senaste avsnittet dexter också. så fruktansvärt spännande nu. jag DÖR!

Inga kommentarer: