tisdag 27 november 2007

sket i första föreläsningen för att kunna stanna hemma och läsa de texter som vi skulle läst tills i eftermiddags. det blev dock inte speciellt mycket pluggande eftersom pontus lyckades locka med mig på morgon promenad. vi gick bort till binkers mekan där han skulle hämta någon typ av metallskenor till sin hylla han håller på att bygga till möbelmässan. vår tur drog ut lite på tiden och kom hem precis i tid till att göra mig fräsch inför skolan. när jag väl var där insåg jag att vi skull läst helt andra texter än de jag (och de flesta andra i klassen) trodde men att det ändå inte va obligatoriskt, så ingen skada skedd. när jag kom hem gjorde jag stora matlagningsinsatsen och kokade soppa. hann prata lite med christo under tiden också vilket var otroligt skönt då vi inte pratat ordentligt på ett tag. redde ut lite missförstånd och jag insåg värdet i att faktiskt prata med folk, blir ju så mycket lättare att reda ut saker då. när väl soppan va klar och magen va full begav jag mig, med julmust och pepparkakor i högsta hugg, till norra slottsgränd för julfika med idaho, lisen och anna. vi kollade på tusen miljoner bilder från våra år här och det va jävligt trevligt men lite vemodigt också. imorgon måste jag ta tag i det där pluggandet igen. sådan här lättja går ju INTE för sig!

dagens låt: jack peñate - second minute or hour. (tror inte tjatet om denna man kommer ta slut på ett tag. sorry!)


Inga kommentarer: