fredag 30 november 2007

så underbar jävla dag! efter att jag pratat med helena kunde jag inte sluta le. livet kändes enkelt igen för första gången på jag vet inte när, inget kunde stoppa mig. vi pratade om hur jag utvecklats under hösten och jag beskrev den underbara känslan och fantastiska styrkan den här flytten redan ger mig. hon sa att hon tycker att jag har jättemycket självinsikt (det enda som behövs övas på är att lära sig hur man skall använda det man kommer fram till och göra något bra av det) och dessutom sa hon att från första dagen vi pratade såg hon ett stort potential i mig och att hon verkligen trodde att det kommer gå bra för mig. kändes så jävla skönt, när hon tackade för att ha fått lära känna mig och sa att hon tyckte det va roligt att få varit del av den här "resan" jag genom gått höll jag på att börja grina. vet inte hur jag skall kunna tacka denna fantastiska människa för allt hon gett mig. visst, jag är inte helt okej än, men tror fan att det är nära nu. underbara liv!


helena

efter mötet lunchade jag med idaho och anna och sedan va det lektion.
ingrid roos från nordiska museets klädavdelning hälsade på igen och berättade lite mer om samlingarna, lite utställningar de haft och hur hon jobbar. det va riktigt intressant, speciellt att höra om gunilla pontén-utställningen.
tyvärr va bertil närvarande och idag tror jag det va värre än någonsin. killen slutar ju aldrig prata, efter 30 minuter tjatade han fortfarande om "allmän info", kom till och med in på saker som händer i vår. det kanske man kan ta vid senare tillfälle när inte ingrid sitter och väntar på att få börja sin föreläsning. jag orkar inte med honom!


ingrid roos och gunilla pontén

efter skolan lekte jag med christo och vi spelade backpacker 3 som jag fick i julklapp av honom igår. när han skulle träffa fredrika gick jag till n. slottsgränd där jag gnuggade in min stjärt ännu mer i deras soffa, åt mer av annas chokladkaka och spelade mer jeopardy. imorgon måste jag boka båtbiljett och packa inför sthlm. det blir fint det!

fick nya sonic idag också. sitter och lyssnar på skivan nu. av känslan jag får i magen av iron and rust med pinto och anna järvinen tror jag att det blir morgondagens låt. men dagens låt är, tro det eller ej, alicia keys - no one, som också är med på månadens sonically speaking. jag och christo skämtade om hur jävla dålig den här låten va förut. men efter några lyssningar till insåg jag att jag fick den där magkänslan även av denna låt. och magkänslan ljuger aldrig när det kommer till musik, det är ett som är säkert!


Inga kommentarer: