tisdag 13 november 2007

har varit duktig idag och äntligen fått tummen ur och ringt till lasarettet och beställt tid för att de skall kolla på min fot. känns som att det är en bra grej att e kollar på den och kanske ger mig en remiss till sjukgymnast. det har gått över sju månader sedan jag opererades och eftersom jag är stel nu kanske jag kommer fortsätta vara det om jag inte mjukar upp leden. dessutom får jag träffa min snygga läkare igen. kan ju inte vara fel!
apropå kroppen och dess fantastiska egenskaper läste jag om livmoderhalscancer förut och kände mig fruktansvärt orolig när jag läste att det är 500 kvinnor/år som får det bara i sverige. blev jävligt glad när jag såg att man kunde vaccinera sig mot denna elaka lilla sjukdom. va beredd att klä på mig och springa till lasarettet, banka på dörren och tvinga dem att ge mig sprutan på en gång. den idéen försvann rätt snabbt när jag läste att det kostade 1400 jävla kr per spruta och man behövde tre stycken av de små jävlarna. även om man bryr sig om sin hälsa kan det ju inte finnas många som har möjlighet att betala 4200kr för att få vara friska. kanske iofs kan börja med att sluta röka innan jag börjar vaccinera mig och oroa mig för andra cancerformer än den jag kämpar för att skaffa i min grå stackars lunga.



trevlig illustration av en lunga med liiiite cancer i.

Inga kommentarer: