söndag 18 november 2007

jag tycker allt att det va lite svårt att ta sig upp ur sängen imorse. det resulterade i att jag inte gjorde det förrän vid fyra-fem tiden. men jag tycker ändå att jag hann med en hel del när jag låg där. jag kollade tillexempel på nya my name is earl avsnittet, filmen ingen kan älska som vi, läste om cecilia vasa (som verkar ha varit en rätt ball brud, varför har jag inte läst om henne förr?), läst om massa musik på mysikbyrån blogg, lyssnat in en ny skiva med jack penate och fått hem pjs nya (har dock inte lyckats lyssna så mycket på den än). när jag va klar med att ligga i sängen kom petter och christo och lurade med mig till maxi där vi pillade på saker och köpte söndagmiddag som nu har avnjutits. vi lyckades även klämma in snickeriet medan maten va i ugnen och blev god. fan vilken fantastisk dokumentär det är! anledningen till dagens sängliggande kan nog härledas till gårdagens bestyr och bravader. det var en klassisk utekväll med mycket parkour, tomas ledin-sång och shakers på mystiska ställen. av någon anledning fick jag något behov att spy ut alla mina inersta känslor och tankar på christo och petter när vi shotade som bäst där i stolsförådet. man skulle kunna säga att feststämningen avtog lite, men efter att petter agerat psykolog blev allt finemang igen. fredagen va betydligt lugnare och spenderades på norra slottsgränd med idol, glögg och blonde venus med fantastiska marlene och cary grant.

dagens låt: jack penate - spit at stars & m.i.a - paper planes


marlene och hennes son (i filmen) johnny.
m: would you like me to give you a bath johnny?
j: oh boy mama, that would be swell!

Inga kommentarer: