söndag 25 november 2007

igår skulle jag ock anna göra stora shoppingrundan på stan. vi va båda säkra på att vi skulle komma hem med varsin gul kofta från indiska som vi såg i en tidning hos blondie i fredags. men när vi väl nådde indiska med stor förväntan insåg vi att koftjäveln var senapsgul och hade guldglitter på sig. vem vill ha en sådan? SKITLIV! det slutade med att vi inte köpte någonting överhuvudtaget, däremot kom vi hem med varsin bokad tid hos naprapat. fan vad skönt om hon skulle få ordning på min stackars rygg! den här månaden blir ganska knaper det skall åkas till stockholm, fixas rygg, köpas julklappar och sist men absolut inte minst betalas för den där nyckeln jag tappade bort förra julen. tror inte gotlands hem blir så glada om jag lämnar in en nyckel mindre nu vid flytten...men 750kr är fan lite väl saftigt kan jag tycka.
efter shoppingen hängde jag hos pontus, vi kollade på massa film och hade det trevligt. orkade inte gå hem och mötas av min grannes musik så jag sov över där. vad då konflikträdd? skulle jag?
idag har jag kollat på gossip girl hela dagen och inte alls pluggat som jag borde. skulle gått till lisen och sy in och upp mina kläder också. men det fanns liksom inte riktigt humör eller energi för att gå utanför dörren. i hate these days!
som tur är finns sara thyra holm, mitt hjärtas fröjd, bara ett telefonsamtal bort. vad skulle jag ta mig till annars?

fan vad roligt vi skall ha när vi blir sambos nästa år. watch out alla 40-åriga män med välbetalda jobb, tråkiga fruar och begynnande flint! nu kommer vi och tar er!

jag har blivit medlem i lastfm.com. enligt den sidan är min favoritlåt den här veckan (inte helt otippat) jack peñate - spit at stars, som jag tydligen lyssnat på 18 gånger. på stark andra placering kommer jack igen, denne gång med låten we will be here, med 4 lyssningar. hm. där ser man. skulle gissa att nästa veckas mest lyssnade låt blir jason mraz - plane. men vem vet. kanske hittar något nytt fantastiskt under veckan.


jack peñate

Inga kommentarer: