onsdag 10 oktober 2007

diverse berlinbilder i en härlig kompott
sven, erik och lisa
erik och jessica
sven och ida
marlene dietrich klänning
bauhausmuseet

efterfesten
lisa och bysten
tjusigt hus

delar av klassen utan för ett fantastiskt museum
hopptornet på olympiastadion

nefertiti på egyptiska

jävligt pigga och uppåt det är klart
vårt rum på DDR-hostelet
maria och anna

olympiastadion
lisa och ida på det superfräscha kebabhaket
lisa och jessica första kvällen

jag på "betala med samvetet"-stället

det har hänt så jävla mycket fantastiskt sedan sist så jag vet inte vart jag skall börja. de här dagarna har varit bland de bästa på riktigt riktigt länge!

förra veckan va det berlin för hela slanten vilket var helt fantastiskt. 1000 museer, massa fina ruiner och jävligt mycket vin. höjdpunkten på hela resan var när jag och lisa smetundan för oss själva och gick på filmmuseet. så fruktansvärt snyggt upplagt! där ifrån kan jag lära mig ett och annat om utställningsproduktion. att museet hade tre hela rum tillägnat marlene dietrich gjorde ju inte saken sämre. andra höjdpunkter va armbågskillen på det fantastiska kebabhaket utanför ostbahnhof, "betala med samvetet-stället där man betalade 10kr i inträde och sedan fick dricka hur mycket
vin och äta hur mycket mat man ville och sedan betalade man så mycket man tyckte det va värt när man gick, moneybrother-konserten sista kvällen och efterfesten och DDR-hostelet.

en timme efter att jag landat i sverige igen var det dags att hoppa på flyget till malmö och sara. denna fantastiska människa! tänka att jag skall bo i samma stad som henne nästa år och kunna träffa henne varje dag om jag vill. underbart! i fredags va hon i skolan och då passade jag på att åka till helsingborg för att se om de på dunkers hade tid att träffa mig. det hade de självklart inte så fick ringa och maila istället. men nu har jag gjort allt jag kunnat och hoppas att jag får platsen och att de märker att jag verkligen vill. på kvällen åkte vi till malmö för att titta på saras kompis pojkvän som igen hade sett tydligen. det va trevligt att få ansikten till alla de namn sara pratat om och alla verkade trevliga (vilket känns som en rätt stor lättnad om jag skall hänga med dem ibland sedan).
i lördags va vi på föreläsningar om genus på förmiddagen och sedan satte förberedelserna inför årets fest igång. hela kvällen va grymt kul även om jag kanske bjöd på lite mycket av mig själv. men vafan. har man väntat fyra år så är det fan värt det och jag skulle lätt göra om det!

när jag åkte hem från lund passade jag på att svänga förbi göteborg och fika med karin och erik. jag är så glad över att jag fått möjligheten att träffa dem så ofta i år och att det är precis lika fantastiskt trevligt att träffa dem varje gång även om man inte hörs så ofta mellan besöken.

igår va jag på middag hos mormor och morfar för att fira att morfar fyllt 75. vi kollade på gamla kort och diskuterade historia som alltid. mamma berättade även den fantastiskt fina historier om mig som liten. min favorit är när jag som 6åring blundade hela vägen runt i skattkammaren på stockholms slott pga att jag tyckte det va förjävligt att det va skattebetalarna som stod för kostnaderna. tur att man inte är uppfostrad arbetare!
kvällen spenderades i tidaholm där åt vi middag hos katarina och henning, låg i tovas soffa, rökte alldeles förmycket (vilket är ett måste när man är där) och pratade om livet. det är nu också 90% säkert att tova kommer och hälsar på mig om tre veckor. det vore det bästa
EVER!

Inga kommentarer: