torsdag 9 augusti 2007


jag är svettig efter att slitit i disken

peter, båtens roooligaste person!


av- och pålastning i oskarshamn. (inge och jimmi till höger)

så va man hemma igen efter en veckas jobb på båten. det är mycket trevliga saker som hänt under veckan. till exempel va det en kille som va hög och bajsade, kissade och spydde på sig själv (eftersom jag bara jobbar i mässen fick jag inte se spektaklet vilket va tur) annars har jag varit på studiebesök nere i maskinen och fått guidadvisning där och så fick jag vara med på däck och förtöja båten och vinka bilar, fick till och med sköta en egen fil. det är fan skittrevligt att jobba på båten. jag skulle kunna tänka mig det livet ett tag till. jag och hanna funderar på om man skulle söka som jungmän nästa år. vore ju skitballt att vara "riktig" sjöman!

i tisdags när jag gick av var det en av de första riktiga sommardagarna det här året så jag, ida och pontan gick ner mot kallbadhuset för att bada. dock va det lite för mycket folk för min smak så det blev bara skuggsittande för min del. de andra badade dock och jag kände efteråt att jag inte ångrade mitt beslut då de höll på att frysa sönder.
på kvällen va det tisdagsfest med jobbet. vi satt vid solhem och drack massa vin och grejer och sedan blev det munken. va riktigt trevligt att se folk i annant än våra heta uniformer och riktigt trevligt att få prata lite mer med hanna. jävligt trevlig tjej!

idag sov jag typ hela dagen. orkade efter mycket om och men ta mig över till pontus för att spela bomberman och dead or alive en stund och sedan gick jag till surfers och träffade hanna och ema.

gårdagens/dagens låt: elsinore - cannonballs

ida i gräset vid kallis
pontan försöker med något, jag vet inte vad.

Inga kommentarer: