fredag 8 juni 2007

har inte hänt något speciellt idag heller.
va på skolan och hämtade uppsatserna jag skall ha läst tills imorgon. som tur va sprang jag på maria och hon tog sig tid att förklara lite närmare om ämnesvalet. jag tror det blir kulturvård för mig med. kandidat examen i konstvetenskap låter visserligen lite häftigare, men kulturvård är nog bättre. jag vill ju ha chans att få jobb och dessutom kan man ju alltid läsa upp konstvetenskap c vid senare tillfälle om man skulle ångra sig.

efter skolan blev det promenad i den stekande värmen med aro och pontus till willy:s. jag skulle dit för att se om de kollade leg när jag köpte cigg. naturligtvis blev jag tillfrågad och var tvungen att skämmas likt en 14åring när jag skulle säga "nej, tyvärr jag har glömt det hemma". tjejen i kassan var duktig och sa att jag inte fick köpa. känns lite dumt att sätta dit kassörskorna på det där sättet, men vad gör man inte som fattig student för en slant extra?

annars har jag städat, jagat flugjävlar (som fortfarande lever och är jävligt retsamma när de skall vara i ansiktet och surra i örat när man försöker sova) och läst uppsatser.
är så jävla nervös inför morgondagens opponering. tänk om de inser att det jag skrivit inte är någon uppsats och klagar och klagar tills jag ligger osm en våt pöl på marken. det vore fan inte konstigt iofs. hur skulle det vara om man någon gång stod för det man gjorde eller någon gång gjorde något som var värt att stå för?

Inga kommentarer: