måndag 8 juni 2009

har precis tagit en liten power nap på tre och en halv timme. inte så smart med tanke på att klockan nu är närmare tio och det kommer vara aningens svårt att sova i natt. men det var jävligt välbehövlig eftersom man tydligen sov lite halvtaskigt på stenåldern och det är just i ett stenåldershus jag har sovit i helgen. tovas mamma hade 50års kalas så jag åkte hem till skövde i fredags. när jag kom hem blev jag och tova bjudna på middag hos mamma och pappa. som alltid var det fint med deras sällskap och med en vällagad måltid. när de var trötta och ville sova bestämde jag och totte oss för att prova dansskorna i skövde town, och det gick finfint! som den arkeolog hon är skulle katarina hålla sitt kalas i forntidsbyn och vi åkte dit tidigt i lördags för att hjälpa till med alla förberedelser som ett 90 personers kalas ju kräver. sedan var det fest natten lång och vi paddlade stockbåt, dansade runt elden till folkmusik och sov alltså också i stenåldershus. det var en fantastiskt fin kväll och jag gillar verkligen familjen tova och att jag på sätt och vis får vara en del av den. men nu är jag trött som få och det var inte nådigt att vara på jobbet idag. mer sömn åt folket!

Inga kommentarer: