söndag 3 maj 2009

såhär skulle man ha det när man hade det som sämst! ett fint litet uttryck som beskriver min helg ganska bra. i fredags gick jag erik och torkel mfl i första maj-tåget tillsammans med tusentals andra stockholmare. det kändes som ett bra år för majtågs debut med tanke på att sverige är på väg åt helvete, något vi inte skall gå in på nu. när tåget var framme i kungsträdgården var det tal och grejer men tyvärr gjorde folkmassan att det inte att höra ett ord av vad någon sa. jag avlägsnade mig och begav mig till nacka för att grilla med denise och idaho. satt i solen, drack folköl och lyssnade på povel ramel. hur fint som helst! när kvällen närmade sig blev det ombyte till festblåsor och klackar inför vin och drinkar på leijonbaren i gamla stan. igår sov jag behövligt länge, åt pannkaksfrukost och njöt av ledighet. hur fin dag som helst men när ida och denise lockade med rosévin på idas balkong var jag inte sen. som vanligt när man är i det sällskapet blev det en top notchkväll och vi klämde även in årspremiär för debasers uteservering innan kvällen var slut. idag har dock inte varit någon speciellt händelserikdag. mycket tv, mycket vila och en del laga mat inför veckan. en klassisk söndag helt enkelt.

denise är koncentrerad på att dra sitt strå till stacken gällande vikgubben som målades under kvällen.

ida väntar spänt på resultatet

1 kommentar:

Jenny sa...

Vadh ärligt det låter! Jag är så sugen på en stockholmshelg hos dig nu. Hoppas vi kan planera in något snart! kramar