måndag 2 mars 2009

är finally på plats i stockholm. visserligen inte helt på plats eftersom jag bor hos erik och ken till på lördag när jag äntligen kan flytta in i min nya lya. jag tror iofs att det är välbehövligt för mig att sova här i veckan för det finns ingenstans i världen som jag sover så bra som hos erik. jag tror att han är den enda personen som inte somnar tidigare än mig och det känns faktiskt väldigt tryggt när någon fortfarande är vaken när man själv inte är det.
första dagen på jobbet är avklarad och det känns som att jag aldrig lämnade stället. det låter kanske negativt men för mig känns det jätteskönt att allt är som vanligt och alla är lika fina. har iofs inte varit borta mer än två månader men det är ändå ett nytt år och nya föremål vi jobbar med så jag hade kunnat vara helt lost. enda skillnaden är att det är lätthanterliga smycken som skall fotas istället för stora otympliga sittmöbler. bättre för min arma rygg!
sista helgen i skövde var fruktansvärt stressig men också fruktansvärt fin med sista minuten packning av de sista grejerna, vin & dans med tova sista gången på ett tag och hej då till familj och vänner. det är tur att jag gör det här som en del i att förverkliga mina drömmar, annars hade det varit svårt att motivera dessa ständiga farväl!

Inga kommentarer: