torsdag 8 januari 2009

att det skall vara så förbannat svårt att skicka iväg jobbansökningar! har suttit i flera dagar nu men inte fått iväg mer än en. det går rätt bra att skriva ansökningar till kulturrelaterade jobb eftersom jag har kunskap på området, vet varför jag vill jobba där och varför jag skulle passa. det är desto svårare att skicka till butiker, restauranger och annat eftersom jag varken har erfarenhet, kunskap eller ambitioner att jobba kvar i branschen för alltid. i sådana ansökningar måste man sälja in sig själv som person vilket jag är sjukt dålig på! förövrigt händer det inte så mycket på dagarna. som vanligt när man är i skövde går det flera dagar mellan att man går utanför dörren. jag behöver lite inspiration och vilja tror jag...

dagens låt: vincent feat. marcus berg - tell me

jag bondar lite med lea på dagarna iaf. det är fint!

Inga kommentarer: