onsdag 10 december 2008

så kom det där efterlängtade beskedet. och som jag befarade så sitter jag nu här arbetslös. kanske finns det mer pengar i mars, kanske efter sommaren. men de kan inget lova. svårt att söka andra jobb när man verkligen vill jobba med det här och de säger att det finns en liten chans om ett tag. men jag får hoppas att det dyker upp något ledigt på ett annat museum och att jag kan börja direkt efter nyår. mejlade min handledare från praktiken på nationalmuseum och hon sa att jag skulle ringa så kunde vi prata mer om jobb. kanske finns det någon chans. jag hoppas! men just nu känns det rätt surt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig Frida. Men tänk vad grymt ändå, du har fått det första jobbet(som har med utbildningen att göra). Det är ju det som är det svåraste. Det kommer lösa sig! Vi får hitta på nåt riktigt kul i juldagarna. kramar