fredag 12 december 2008

idag infann sig julkänslan lite för första gången i år. det regnar iofs ute men det va lucia i stora hallen på jobbet och de sjöng så vackert. vi i projektet hade visning för den övriga personalen och berättade om det jobb vi gjort under hösten. alla gav oss fina ord och tyckte att vi gjort ett fantastiskt arbete, vilket jag helt och hållet är beredd att hålla med om! nu är det bara en arbetsvecka kvar på nordiska och som vanligt när det börjar närma sig ett slut så blir allt man gör sentimentalt. sista gången man gör si och sista gången man gör så. jag har haft det så fantastiskt fint under hösten och det är nästan helt och hållet beroende på jobbet och de människor som finns där. när jag precis flyttat upp hit till hufvudstaden hade jag hur tråkigt som helst och ville egentligen bara packa väskan och dra. men jag har klarat det och med bravur dessutom. det är en fantastiskt fin känsla att börja om helt på noll och lyckas bygga upp en fin tillvara från ingenting. jag har lärt mig mycket och inte minst om mig själv!

dagens skiva är en gammal klassiker, nämligen bear quartet - gay icon. hur fin som helst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Thank god for spotify, fick tag på gay icon direkt :D
Och de är skönt gäng på nordiska, fast det finns ju vissa man vill slå hårt i ansiktet upprepade gånger *hum hum*
Jag var värsta sentimental igår när jag drog, och P också :(