tisdag 25 november 2008

idag fick jag lön! tror aldrig att jag längtat efter något så mycket som efter den här månadens lön. men när jag kollade på kontot hade jag fått 5000kr mer än jag trodde, något som gjorde mig otroligt nervös. i somras valde jag att skattejämka, skulle ju ändå plugga hela hösten. det blev ju inte riktigt så vilket gjorde att jag var tvungen att jämka upp för att kompensera detta. trodde självfallet att skatteverket skulle besluta att jag skulle betala MER än de vanliga 34% men tydligen inte, istället betalar jag nu MINDRE. jag ringde så klart både löneavdelningen på jobbet och till skatteverket för att jag trodde att något blivit fel. men jag fick samma svar från båda ställena, allt var tydligen i sin ordning. jag fattar inget och känner att jag måste ringa skatteverket en gång till imorgon. vill verkligen försäkra mig om att pengarna är mina att köpa hur många julklappar för som helst. vore ju grymt förstås!
efter jobbet åkte jag till årstaberg för att hämta en polaroidkamera som jag köpt på tradera. va tvungen att stå ute i närmare en timme i snön medan jag väntade på bussen så när jag kom tillbaka in till stan höll jag på att frysa tårna av mig. erik skulle prompt ha med mig ut på promenad så det va inget annat att göra än att sätta vantarna på fötterna och börja gå. nu har jag varit på promenad i två timmar och det är dags att sova. godnatt!

Inga kommentarer: