onsdag 29 oktober 2008

igår va jag och erik och såg tristan och isolde på kungliga operan. det va hur fint som helst och jag tror jag skall börja lyssna mer på opera. wagner är tydligen svårare att ta till sig än andra och gillade jag det här så borde jag ju gilla resten också. om jag gör det så skall operabesök bli mitt nya nöje. inte så fasligt dyrt som jag trodde, även om de "bästa" platserna kostade skjortan. annars är det mycket med jobbet och det blir mycket övertid. blir knappt någon tid över till annat. men det är det värt för jag har ett grymt kul jobb där jag får användning för mina kunskaper i både foto och kulturvärlden. tänk att jag har varit så duktig på att välja utbildningar..me like! idag gjorde jag säsongens första halkning också. glashalt när jag va på väg till jobbet och jag fick erfara att platta plastsulor inte är någon fantastisk uppfinning. ramlade hals över huvud ner för en trappa och krossade båda händerna. men som alltid är skammen det värsta i sådana situationer. känns bra att sätta standarden redan innan vinterna har kommit, så vet man vad som väntar.

så här hoppas jag att min fantastiska arbetsplats kommer se ut i vinter.

Inga kommentarer: