fredag 19 september 2008

idag vaknade jag upp i ett soligt stockholm. hur fint som helst så jag passade på att gå utanför dörren. gick en sväng i tantolunden som ligger precis här i närheten. sedan gick jag och satte mig i solen på mariatoget för att plugga och byta några ord med de alkoholiserade farbröderna jag delade bänk med. de berättade om sina liv och undrade lite om vad det var jag satt och läste. när jag sa att jag läste om konstmuseernas uppväxt och de såg att boken var på engelska berättade de stolt att de hade nog snappat upp både lite konst och utländska språk så om jag behövde någon hjälp så va det bara att säga till. hur fina som helst! nu skall jag snart möta ida för mat och bio. tror inte det kan bli mycket bättre än så här!


kvällens film: brideshead revisited (en förlorad värld)

Inga kommentarer: