lördag 23 augusti 2008

min tredje kväll i storstan and its all good.
igår va jag på arbetsintervjun på nationalmuseum och det lät nästan liksom som att jag får det om jag vill. men jag måste ju kolla vad nordiska har att erbjuda innan jag tackar jag. och idag när jag gick till ub så sög det lite i studenttarmen och jag funderade seriöst på att gå den här kursen i höst och strunta i allt vad jobb heter. det vore så trevligt att träffa lite nytt folk och så, men jobbena verkar ju inte direkt växa på träd så jag får ta de få chanser som kommer.
när jag ar klar på NM gick jag en sväng på stan och köpte lite välbehövliga saker som jag inte fick plats med i väskan på vägen upp och sedan åkte jag hem för att träffa maria, min nya sambo för några veckor. hon verkar hur fin som helst och jag tror att det kommer att bli trevligt att bo med henne.
idag tog jag en välbehövlig sovmorgon och sedan bar det av till ub och stadsbiblioteket för att lämna tillbaka några jävligt försenade böcker som jag lånade förra gången jag var här. tanken va ju att jag skulle ta med dem hem för att kunna skriva klart uppsatsen, men eftersom jag inte ens tittade på den under min skövde-vistelse så kändes de där förseningsavgifterna riktigt jävla pissiga att behöva hosta upp. lånade iaf några nya böcker och nu är det dags att sätta igång och plugga. jag vet inte vad det är med den här stan, men man blir faktiskt lite inspirerad till att bli klar med saker...eller så är det bara att jag inte har något bättre för mig.

Inga kommentarer: