fredag 25 juli 2008

idag skulle sara kommit hit, tyvärr blev det inget av det då hon ej hade pengar till biljetten. och vem har inte pengaproblem såhär års? herregud! det är fan helt sanslöst att man skall klara sig på de 5600kr man får av csn i slutet av maj ända fram till första löningen i slutet av augusti. imorgon är det liksom en hel månad kvar tills jag får några som helst pengar och med mina 10kr och 50 öre skall jag ha råd med telefonräkning, räkningar till diverse hjälporganisationer och dessutom köpa en jävla massa cigg. hur skall det här gå? tror inte att det finns någon annan utväg än att gå till mami och papi, tindra med ögonen och be på mina bara knän om ännu ett bidra. jag börjar mer och mer fundera på att åka och jobba på random fiskfabrik i norge ett år för att tjäna ihop till en buffert så att man aldrig behöver ha det såhär mer. dagen idag har fyllts av jobb, bad i vristulven med tova, tv och häng. dessutom har jag fått en gigantisk vattenblåsa under foten. men det som inte dödar härdar och imorgon är det festligheter hos tova. det fortsätter trots allt att vara en fint liv!

mycket badbilder blir det (visserligen är dessa från igår, men något måste jag ju använda som illustration)


1 kommentar:

sarathyra sa...

sara är för jävla ledsen!
önskar så...
men det är ett helvete. jävla kapitalistiskt samhälle vi lever i.
den som ändå kunde leva på kärlek...