tisdag 1 juli 2008

idag är första dagen på mitt nya jobb. sitter och väntar på att bussen skall gå, men det är en halvtimme kvar...och jag som va rädd för att försova mig. igår fick tova nycklarna till sin nya lägenhet. vid första anblick ser den kanske inte mycket ut för världen, men efter den här sommaren kommer den vara finast i stan, det lovar jag! det är himla roligt det här med att låtsas vara händig tycker jag. ha byxor med målarfärg och en hammare i högsta hugg. man känner sig liksom lite vuxen och duktig. och bättre blir det när man botaniserar bland hyllorna på bygghandeln och diskuterar spackel hit och gipsskivor dit. det kanske är jag som är nästa martin timell ändå? fast när jag tänker efter så kanske inte.....

pilla i elkontakten med skruvmejsel är A och O i en proffsig renovering!

isac trivdes som fisken i vattnet direkt.

här har vi rivit bort en jävla massa golv och titta så tjusigt det blev.

fast "vi" fick börja med att städa...även martin timell behöver kissa ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

oh, vad fint frida! jag tror dock att jag måste träna på min hållnig. får försöka idag, gör om gör rätt!