fredag 2 maj 2008

idag va sista dagen på museet. det känns jävligt tråkigt! tror inte att jag kunde fått en bättre praktik än just där. jag har fått göra så mycket olika saker och allt har varit spännande och lärorikt. om jag hade varit på ett större ställe hade nog risken varit ganska stor att jag inte fått göra lika mycket varierande saker. att de varit stressade inför utställningens invigning nästa lördag har nog också varit bidragande till att jag fått hjälpa till så mycket. idag sa de till och med att de inte klarat det utan min hjälp. jag tror visserligen att vem som helst hade varit till stor hjälp. men det kändes jävligt roligt att höra! jag är tydligen lyhörd, kreativ och självständig också. GÖTT!
sedan sist har jag även lyckats klämma in lite socialt umgänge i form av en utekväll med ida och hennes vänner. eftersom det va valborg va det sjukt lång kö för att komma in, men trevligt va det vill jag lova! igår va jag på stan en sväng och lyckades köpa kläder som vanligt. men den här gången tror jag faktiskt att det va bra köp som kommer att vara tillskott i garderoben. på vägen hem kom det in fyra små gossar i 14års åldern på tunnelbanan. i händerna hade de varsin 2.25 cider. polisen kom och beslagtog deras biljetter till första fyllan och de höll på att skita på sig av nervositet. som tyr va fanns det en gullig 40årig man i för stor skinnjacka, för tajt skjorta och för taskig frisyr som gav kidsen tipset att hälla alkohol i läskflaskor eftersom polisen då inte kommer märka något. det är fint med snälla medmänniskor som kan ge lite tips på vägen tycker jag! undra om det va första gången mannen kände sig vuxen och tuff...jag skulle tro det! nu skall jag kolla på kikis expressbud. over and out!

veckans band: the coffinshakers. de är verkligen fantastiska. jag glömmer bort dem i bland, trots att de kanske är ett av de band jag faktiskt lyssnar allra mest på


the coffinshakers - last night down by the grave

Inga kommentarer: