fredag 14 mars 2008

har suttit och "pluggat" hela dagen. skrev klart delen om documenta iaf, även om det blev vissa avbrott för skor och annat. när jag gick från biblioteket fick jag en underbar känsla, känslan av att säkert bli klar i tid och oj vad jag njöt och det var så fint. när jag kom hem unnade jag mig tom en timme av slappande och vila. men sedan bröt helvetet lös. jag började för första gången läsa igenom vad jag skrivit hittills och det var ingen vacker syn vill jag lova, det var som att en mellanstadie elev hade entrat min kropp under de här tio veckorna och skrivit om något fruktansvärt löjligt och banalt. ångesten började krypa sig på och jag kände tom ett starkt behov av att skicka ett mayday-mail till min handledare. fy fan. vad har jag hållit på med de här veckorna? jag trodde ju att det va lugnt och jag var ju stolt över att ha kommit så här långt men ack så jag bedrog mig. sara kom hem och sa att allt skulle bli bra och frestade med en öl på stan. eftersom det ändå inte finns någon chans att jag skall hinna skriva om det här så följde jag med och det gjorde jag rätt i. det var trevligt som fan och det va skönt att ta en paus vill jag lova. oavsett om det jag skrivit är bra eller inte så är jag ändå så jävla värd en lång paus. är så jävla trött på den här pressen och ångesten. jag vill bara SOVA! det skall jag iofs få göra nu och imorgon bär det av hemåt.
det har varit fina tider!

Inga kommentarer: