onsdag 12 mars 2008

förutom det obligatoriska plugget så va jag i helsingborg igår. åkte dit för att träffa erik som är där och gör sin praktik. vi åkte över till helsingör och köpte vin och sedan gick vi hem till honom och drack upp det. det va riktigt roligt att få chansen att hänga med honom längre än vad vi brukar hinna med och utan att bara ses på fester. det måste va typ 4 år sedan vi hade kvalitets tid senast. kanske borde bli lite oftare....när jag skulle åka hem så missade jag bussen och va tvungen att springa hela vägen till centralen för att ha någon som helst chans att komma med sista tåget till lund. när jag väl kommit fram och hade köpt min biljett så hade självklart tåget precis rullat ut från stationen och det var bara att pallra sig hem till erik och sova där. imorse uppstod ännu en pikär situation då det visade sig att jag inte hade några pengar på kortet när jag skulle köpa biljetten hem. men eftersom jag har en mamma om är lite som en superhjälte löste hon situationen galant. PUH! man hade ju inte velat vara i helsingborg längre än nödvändigt liksom. men jag hann hem lagom till sara vaknade och ännu en dag av plugg stundade. jag, ellen, sara och sara har suttit här hemma och kört plugging deluxe. det är fan inte långt kvar nu. hoppas jag hinner!


erik på väg in på färjan


i danmark värnade de om våra nordiska rötter och sålde lite MJÖÖÖÖÖD direkt från valhalla


jag ansåg att det va viktigt att köpa godis när man va på danmarksfärjan, det fick bli klassiskt båtgodis men erik blev arg för att jag inte kom ihåg att han inte åt lakrits trots att vi bott ihop i två år

i helsingborg finns det här vackra minnesmonumentet med en jävligt positiv text. det är så jag vill att folk skall komma ihåg mig när jag dör "stor i segern, större i olyckan". klämkäckt!


när vi kom hem blev vi fulla och lyssnade på guldkorn som vi hittade i guns skivsamling, bland annat panflöjts hits och det var såhär rooooligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill att det ska stå, stor i orden liten på jorden på min dödsruna!
eller nått som inte alls låter vettigt, snabbt vunnit, snabbt förgånget. hah!