fredag 21 mars 2008

då har jag alltså flyttat till stockholm. frågan är vilken rädsla som är störst. att bli som en av skövde-tjejerna (som jag va rädd för när jag flyttade dit) eller att bli en stockholms-tjej... nu är jag här iaf och igår gick dagen åt till mycket bilåk med fina billekar med mami och papi. när vi kom fram plockade vi upp erik för att tillsammans bege oss till IKEA för lite shopping. jag skulle köpa örngott, en låda att ha mina grejer i nu när jag är här och någon typ av skoförvaring. som vanligt kom man därifrån utan det man skulle ha men med andra grejer. jag blev dock förbannad när kassörskan sa att det gick på över 400kr. tyckte jag bara hade köpt en handduk och galgar..men det måste varit mer som lyckats leta sig ner i påsen. när vi kom hem började jag plocka upp mina kläder och insåg då att jag nu officiellt är världens sämsta packare. mamma och pappa kan ta med sig nästan en hel sopsäck hem och då har jag ändå fyllt två garderober med kläder. om jag skulle lägga ner inköpen och ta en vit månad kanske? idag har inte jag och erik varit utanför dörren. kollat på arkiv x, sjungit singstar och spelat buzz istället. det är så fint att vara här!

nu har jag inrett mitt rum. det blev så här:


2 kommentarer:

sarathyra sa...

åh vad fint du har det på ditt rum!
längtar efter dig

Anonym sa...

tänkte bara säga att nu när du är sthlms tjej borde du komma på nästa husfest hos oss, vet inte exakt när den blir än, men dom brukar va kul som fan & en massa folk å en & annan från vår studie tid på öjn brukar dyka upp. hoppas du kommer trivas lika bra som jag i stoooooooora stan. hahaha