måndag 18 februari 2008

idag har jag namnsdag. det firades med att mormor och morfar kom hit på förmiddagen och drack kaffe och gav mig pengar. när de åkt gjorde jag ett besök på biblioteket för att beställa hem tidens tand från något annat bibliotek eftersom de inte är så välsorterade här. när jag ändå va där passade jag på att låna sex andra böcker, tänk vad livet är enklare när man har ett leg och kan göra sådant där. när jag kom hem sket jag så klart i att öppna de där böckerna som jag släpat hela vägen hem. istället kollade jag på gamla avsnitt av velvet och lärde mig ett och annat. när pappa kom hem hade han köpt en blomma till mig och en flarra champagne för att fira frida-dagen. jag vet att vi är en av de vääääldigt få familjer som faktiskt gör en grej av namnsdagar. men jag tycker det är himla trevligt, även om det inte brukar vara champagnekorkar som flyger varje gång direkt. nu på kvällen har jag lagt till några meningar på uppsatsen, om jag fortsätter i den här takten kommer jag vara färdig lagom till jul...men bättre sent än aldrig! ELLER?
har lyssnat en hel del på den vackra biten nidälven också och terroriserat mamma med mina egna versioner av den. hon är nog beredd att skjuta mig i pannan anytime now.



de spelar himla fint, men tyvärr börjar ingen sjunga så man får använda fantasin och försöka föreställa sig att de sjunger:

Nidälven stilla och vacker du är,
jag kan dig aldrig glömma.
Ständigt jag tänker på henne så kär,
minnena mot mej strömma.
Den gamla bron blev vår lyckas portal,
samman vi for in i drömmarnas dal.
Nidälven stilla och vacker du är,
jag kan dig aldrig glömma

Inga kommentarer: