fredag 18 januari 2008

idag tog jag fan på mig sjumilastövlarna och tog några rejäla kliv tillbaka till verkligheten. började dagen med att gå upp halv tio, vilket för mig är rääääätt tidigt. när jag hade tagit mig upp ur sängen och ner för trappan stod mamma och väntade med solariepengarna i högsta hugg och det va bara att följa med, tog det dock en aning lugnare med tiden den här gången. när vi blivit gyllenbruna och fina så åkte vi hem och duschade bort den vidriga solarielukten och sedan bar det av mot maxi för veckohandling. mamma var jätteglad över att jag ville följa med och hjälpa henne med inköpen men sedan när hon insåg att kalaset blev ungefär dubbelt så dyrt mot va det brukar vara kan jag tänka mig att hon inte va lika glad, men hon va stark och höll humöret uppe. vill bara göra ett litet tillägg här och rätta eventuella bilder som kan ha kommit upp i huvudet om att jag skulle varit som en bortskämd förpubertal unge som häver ner alla chipspåsar och all läsk från hela affären ner i mammas kundvagn, så va inte fallet..jag köpte faktiskt bara nyttigheter...så det så! när vi va klara på maxi åkte vi ner på stan för inhandling av 50års present till mammas kusin. väl där passade vi på att shoppa loss totalt på diverse hudvårdsprodukter mm och jag köpte även ett par asheta byxor. när vi va trötta efter att dragit pappas american express för många gånger i kortläsaren åkte vi hem för middag och fick sällskap av mormor och morfar. nu på kvällen har jag slängt ihop två recensioner av de böcker jag läst de senaste dagarna och ett brödbak hans också med. herregud vad duktig man kan vara alltså! lägg märke till hur utförligt jag kan beskriva en helt vanlig dag. anledningen är förmodligen att jag inte haft något att skriva om de senaste dagarna och nu tar igen det med råge. sorry!

dagens låt: jay farrar - greenwich time



sådana här godsaker hade jag i mitt bröd.


och med mammas magiska köksmaskin gick det såhär snabbt

Inga kommentarer: