onsdag 2 januari 2008

idag har jag försökt plugga, dock kom jag inte alls så långt som jag borde. det kommer nog bli rätt stressigt imorgon om jag skall hinna klart med allt.
jag har även lagat min första måltid sedan jag kom hit till mama och papa. det gällde att passa på när båda föräldrarna va ute på diverse äventyr, man orkar ju inte ha någon hängande över ens axel och som dessutom kommer med tips och råd. JAG KAN SJÄLV! det verkade dock inte som att de hade så stor tilltro till mina mad cooking skills då de hellre ställde sig och lagade egen mat än att värma på det jag redan gjort, de vet inte vad de missade. nu på kvällen har jag varit på voda och druckit en del vin med karin och eric. gött att träffa bara de två, eric är ju grymt trevlig och det skall bli fint att lära känna honom mer (kanske är dags nu efter X antal år?) undra om jag lyckades förbereda dem på hur fantastiskt trevligt det kommer bli när jag kommer ner till göteborg, våldgästar dem och gör deras soffa till mitt hem?



jag och iris har pluggat en hel del idag. konstigt nog verkade hon mer intresserad av sin personliga hygien än om italienskt landskapsmåleri på 1600-talet.

1 kommentar:

sarathyra sa...

det är konstigt det där med katter, har knapt träffat någon som är intresserad av landskapsmåleri från 1600-talet!