söndag 13 januari 2008

honey bunny och lönnis på nya äventyr...

för den som varit orolig vill jag bara lämna ett lugnande meddelande: jag har kommit hem till sverige trots den smärre pass-incidenten i tisdags när vi kom fram var det bara till att lägga sig i sängen och sova så att vi skulle vara pigga och glada. onsdagen bestod av diverse sevärdigheter, en jävla massa shopping och vandring runt om i stan. kvällen va trevlig med middag inne i stan, en massa vin och en herrans massa foton. på torsdagen blev det mer shopping, picnic i fel park, pralinprovning med safirer, säckpipor, vandring i rätt park, seriöst festande med diverse sydamerikaner på sidecars och sedan tappning av pass. efter torsdagskvällen spenderade vi större delen av fredagen med att försöka ställa allt till rätta med passet men lyckades även köpa lite mer kläder och sedan var det dags att gå hem och vila en stund så att vi skulle vara fräscha och pigga inför utekvällen som hägrade åter denna kväll på sidecars eftersom vi inte kunde komma in på razzmatazz utan id-kort.
gårdagen bestod endast i hemåkning.
när vi kom till flygplatsen visade det sig att man inte alls kunde åka på bara polisanmälan utan behövde någon typ av fotoidentifikation. eftersom jag inte hade det blev det några fler samtal till ambassaden som tur va hjälpte ingbritt mig att kontakta polisen i sverige så att de kunde faxa en kopia på min passansökan till ryanair. vem behöver ha ett pass när man kan åka såhär smidigt?
den här resan har varit en av de absolut bästa jag någonsin varit på! vi har haft så roligt, sett så mycket fint, köpt så mycket fint, varit så fina (men vad kunde man förvänta sig, "vi är ju inte ens harmynta") och så har det sagts himla mycket fint också.

eftersom vi använde oss av saras kamera har jag ännu inte så många bilder att lägga upp. men i väntan på fler kan ni här se ett smakprov:


lönnis och honey bunny på picnic i parken. jag har mina nya assnygga glajor på mig (synd bara att jag inte är lika snygg)


jag ute i värmen (ja, barbapappa är en nära släkting till mig)


finaste honey bunny


ett av bevisen på att sevärdigheter alltid blir inplastade lagom tills jag skall komma på besök.


hånglades gjordes det också, här med en tomat

Inga kommentarer: