tisdag 11 december 2007

igår lekte jag med min mamma och pappa. vi gick en sväng vid galgberget och så visade jag stället där man kan klättra upp på muren och se över hela stan. på kvällen åt vi pizza och spelade en himla massa spel. de har inte riktigt samma dygnsrytm som jag så vid 10 tiden va de trötta och skulle sova så jag gick hem till pontus. han va i skolan så passade på att prata med min älskade sara ett tag. när pontus väl kom kollade vi på psychs julspecial och sedan var det sovdags även för mig. i morse var jag duktig och gick till skolan vid 9. men kände mig bara stressad över att jag inte va hemma och packade och gubben som hade föreläsningen pratade om ganska mycket irrelevant så jag gick rätt snart. mamma och pappa åkte vid fyra och allt som finns kvar i lägenheten är en säng, ett bord och tre stolar...och så en resväska med mina kläder. tror nog att jag åker till sthlm lite tidigare än planerat. här är ju inte så jävla kul att hänga. det ekar till och med när man pratar. som tur är har jag lisa och anna så jag gick hem till dem på kvällen och vi kollade på nobelmiddagen och åt massa godis. när det inte längre va roligt att titta på när andra människor åt så kollade vi på sense and sensibility.
höjdpunkten på dagen va när jag hämtade posten och såg ett vykort från estland där man kunde läsa:
hej!
här är allt toppen. estland är verkligen ett kanonland med trevliga människor och god mat. spa:t som vi bor på är av högsta klass. nu skall jag dyka ner i leran igen! tjoflöjt!
jag funderade länge på vem som var avsändare till detta mystiska kort. vem känner jag som är på spa i estland? och vad är jag för dålig kompis som glömt bort att någon sagt att de skall dit eller ännu värre glömt bort någon av mina vänner helt? lyckades som tur va, efter mycket om och men, klura ut att det va sara som skickat det från lund. hon är så fin!
nu är det dags för mig att sova. imorgon måste jag nämligen till biblioteket och plugga, gå till polisen och se om de fått in min mobil, ringa låssmeden och adressändra.


mamma och pappa vid galgberget

nu ser det inte ut såhär längre:





Inga kommentarer: