onsdag 17 oktober 2007

pratat om källkritik hela dagen i skolan. finns det något torrare? fan vad tråkigt! förmodligen nyttig, men vafan! efter skolan gick vi till fotogalleriet för att fika och såg då att de hade vernissage för lars tunbjörks utställning "blomma". som vanligt när det gäller tunbjörk va det färgsprakande bilder tagna med direkt blixtljus för att få fram känslan av platthet och fulhet. jag älskar hans "landet utom sig" och tycker att mycket av hans andra arbeten är fantastiska. tyvärr kan jag kanske tycka att han i "blomma" hade dragit allt ett steg för långt. bilderna blev liksom inte komiska som i de tidigare projekten och jag vet inte om jag gillar att han här inte använt sig av kompositions tänket det minsta. vissa bilder blir näst intill löjliga i hans försök att bryta mot regler och visa det fula. jag kanske är dum men jag fattade nog inte riktigt grejen.

jag har skrivit klart om filmmuseet idag även om texten kanske inte blev något mästerverk. nu har jag bara tusen saker kvar att göra i veckan så är jag helt klar sedan. men idag orkar jag nog inte vara mer duktig. måste ju ner till rindi och hänga med petter och christo, mycket viktigare!

Inga kommentarer: