torsdag 18 oktober 2007

jag är ju faktiskt ganska duktig om jag får säga det själv. hade föreläsning om handel med antikviteter med ulla-karin warberg från stockholms auktionsverk mellan 10 och 16. hon är riktigt grym, hoppas jag blir som henne när jag blir stor! inte för att jag vill jobba på auktionshus, men hon verkar riktigt bra som person. efter skolan gjorde jag viktiga saker som att äntligen ta mig bort till kontoret och köpa de där kompendierna, skrev ut viktiga papper och postade brev. när jag kom hem läste jag till och med lite till tentafrågan om gravplundring. jag har tillexempel lär mig att man plundrat ca 220 000 gravar bara i kina mellan 1998 och 2003, det är fantastiskt vad människor gör för pengar! under tiden jag läst har jag också tvättat 1000kg tvätt och plockat i ordning i min lilla bostad, ett "storkok" har också hunnits med. har dock inte hunnit leka med ida, lisa och anna som planerat, vilket jag hade sett fram emot. men jag kanske kan tvinga dem att leka med mig imorgon istället. nu skall jag gå och ta ur min tvätt ur tumlaren innan någon arg granne kommer och skäller.

fick några av lisas berlinbilder förut, här är några av dem:

idaho och anna

lisen

jag

Inga kommentarer: