tisdag 29 maj 2007

idag kan jag faktiskt med att säga att jag är lite stolt över mig själv och börjar, som man så fint uttrycker det, se någon slags ljus i mörkret. även om jag inte ens nu är helt klar med vad det slutgiltiga resultatet kommer innehålla. har suttit på konstbiblioteket hela dagen och skrivit och skrivit i flera timmar. det är så himla mysigt att sitta där och de är så himla trevliga, dessutom är intendenten rätt het...vilket gör det hela ännu bättre.



jag och min tova


tova kom in till stan efter att hon slutat jobbet. vi hann bara med en snabb fika och den klassiska bilturen över berget. hade gärna träffat henne längre, det är fan alltid så jävla tråkigt att lämna henne sista gången innan hemresan till ön. vi grinar dock inte lika mycket nu som vi gjorde de första gångerna. jag antar att vi lärt oss att vara ifrån varandra och det är ju skönt att livet fortsätter ändå. vissa personer är ju alltid med en och en del av ens vardag fast man inte ser dem lika ofta längre.
kvällen har ägnats åt en fruktansvärt dålig film med sven wolter som töntig polis och stefan sauk som en ännu töntigare sådan. kändes verkligen som att jag kunde gjort något mycket bättre med den en och en halv timme som jag vigde åt skiten, men ibland gör man rätt kassa val! dock blev nog mami och papi glada att jag hängde lite med dem..då kan det ju vara värt det!

Inga kommentarer: